Gönderen Konu: a) Yetki Devri  (Okunma sayısı 3276 defa)

admin

  • Administrator
  • Yeni Üye
  • *****
    • Profili Görüntüle
a) Yetki Devri
« Yanıtla #30 : Mart 31, 2013, 12:44:47 ÖS »
Ãdarenin yetkileri ve yetki devrinin sýnýrlarýnýn belirlenmesi ve yazýlý olarak bildirilmesi.
« Son Düzenleme: Mart 31, 2013, 01:13:55 ÖS Gönderen: admin »

Alpay EKÃCÃ

  • Global Moderator
  • Yeni Üye
  • *****
    • Profili Görüntüle
Ynt: a) Yetki Devri
« Yanıtla #31 : Nisan 01, 2013, 09:57:19 ÖS »
    Yetki Devri konusu incelendiðinde; bunun için 5 genel þart belirlenmiþtir. Bunlar;
            - Süreçte imza ve onay mercilerinin belirlenmesi ve personele duyurulmalý,
            - Üst yönetici tarafýndan belirlenen esaslar doðrultusunda, yazýlý olarak sýnýrlarý  belirlenip, ilgilisine bildirilmeli,
            - Yapýlan devir, yetkinin önemi ile  uyumlu olmalý,
            - Devir alanýn görev gereði bilgili , deneyimli ve yetenekli olmalý
            - Yetkiyi kullanan tarafýndan belli dönemlerde yetkisini devredene bilgi vermeli,devredende bunu aramalý,
  þeklinde belirlenmiþtir.
           
               Genel þartlar yerine getirildiðinde, birçok belirsizlikler ortadan kalkacaktýr. Ancak burda yetki devredecek kiþinin "Yetki Devri" kavramýna bakýþ açýsýda önemlidir. Bu müessese bazen olabildiðince dar kapsamda uygulanýrken bazende olabildiðince geniþ tutulmaktadýr. Hatta risk unsuru fazla olan konularda sorumlulýktan kurtulma adýna devirlerde yapýlmaktadýr.