Bir kısım Defterdar Yardımcısı , aynı hizmet grubunda ve eşit statüde yer alanlar arasında makam tazminatı ve ek gösterge farklılıklarının giderilmesi yönünde yasal düzenleme yapılması için Türkiye Büyük Millet Meclisinde talepte bulunulmuştur.
Taleplerinin Gerçekleşmesi Temennisiyle,
Hayırlı Olsun.
DEFYADER
Talebe Dair Dİlekçe :
T.C.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ DİLEKÇE KOMİSYONU
(Başvuru Formu)
1.Kimlik Bilgileri
Adı: Soyadı: Kimlik No:
Adres:
Tel. : Fax: E- Mail:
2.Şikayet Edilen İdare :
Başbakanlık- Maliye Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
3.Talebiniz Adli Mercilerin İncelemesine Alındı Mı?
Hayır
4.Talebinizi Daha Önce İdari Makamlara Yönelttiniz Mi? Hangi Makamlara Başvurduğunuzu Tarihleriyle Bildiriniz? (Başvuruda bulunduğunuzu gösteren belgeleri ve alınan cevabi yazıları başvuru formuna ek yaparak gönderiniz.)
Hayır
5.Kısaca Dilek veya Şikayetinizi Anlatınız.
(Lütfen temiz okunaklı bir şekilde mavi ya da siyah tükenmez kalemle yazarak kısaca açık ve anlaşılır bir şekilde probleminizi anlatınız. Yazacağınız metin uzunsa ek sayfa kullanabilirsiniz.)
178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK nin ek 11. Maddesinde ;
“Defterdar, bulunduğu ilde Maliye Bakanlığının en büyük memuru ve il ve bağlı ilçeler teşkilatının amiri olup, işlemlerin kanun hükümlerine göre yürütülmesi, denetlenmesi, merkez ve taşradan sorulan soruların cevaplandırılması, kanuna aykırı hareketi görülenler hakkında takibatta bulunulması, atamaları il’e ait merkez ve bağlı ilçeler maliye memurlarının sicillerinin tutturulması ile görevli ve sorumludur.
Gerek görülen yerlerde defterdara yeterli sayıda yardımcı verilir.” Hükmü bulunmaktadır.
Bu maddeye parelel olarak 29.05.2002 tarih ve 24749 sayılı resmi gazetede “Maliye Bakanlığı Personeli Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliği”(29.05.2002-09.08.2006 Tarihleri Arası Yürürlükte) yayınlanmış olup, bu yönetmelikte, Maliye Bakanlığı bünyesinde görev yapan değişik unvanlardaki personelin ataması ve görevde yükselmesi belli kriterlere bağlanmıştır.
Yönetmeliğin 4. Maddesinin eşitlik tanımı yapan h, ı ve p bentleri aşağıdaki gibidir;
h) Aynı unvan: Bir hizmet grubu içindeki eşit düzeydeki unvanlardan, birinden diğerine gerek birim içi, gerekse birimlerarası atamalarda geçiş sınavı şartı olmayan unvanı,
ı) Hizmet grubu: Benzer veya eşit düzeydeki görevlerin grubunu,
p) Geçiş sınavı: Yönetmelik kapsamındaki personelin aynı hizmet grubunda yer alan ancak farklı birimlerdeki görevlere atanmalarında uygulanan yazılı ve/veya sözlü sınavı,
Geçişler Başlıklı 40. Maddesinin ikinci parağrafı;
(B),(C), (D) ve (E) hizmet gruplarına ilişkin aynı hizmet grubu içinde aynı birimdeki görevlere Yönetmelikte belirtilen diğer şartları taşımak kaydıyla sınav yapılmaksızın atama yapılabilir. Ancak, aynı hizmet grubu içindeki farklı birimlere ait görevlere atamalar, bu Yönetmelikte belirtilen diğer şartları taşımak kaydıyla geçiş sınavı yapılarak mümkündür.
Bu yönetmeliğin (B) Hizmet Grubuna Atanma Şartları başlıklı 15. Maddesi ;
a-Defterdar Yardımcısı,
b-Bütçe Dairesi Başkanı,
c- Vergi Dairesi Başkanı,
d- Milli Emlak Dairesi Başkanı,
e- Gelirler Bölge Müdür Yardımcısı,
f- İşletme Bölge Müdür Yardımcısı,
Kadrosuna atanabilmek için gerekli şartlar belirlenmiştir.
Görüldüğü üzere söz konusu yönetmelikte Defterdar Yardımcıları ile Bütçe Dairesi Başkanları ve Milli Emlak Daire Başkanları aynı grupta yer almaktadır.
Aynı maddenin son parağrafında;
Bakanlık merkez denetim elemanlığı görevinde en az 10 yıl çalışmış olanlar ile Bütçe Dairesi Başkanı, Vergi Dairesi Başkanı veya Milli Emlak Dairesi Başkanı olarak görev yapanlar sınava tabi tutulmadan Defterdar Yardımcısı olarak atanabilir. Hükmü ile hukuksal eşitlik tespit edilmiştir..(Ek:1)
İdare bu hükme istinaden;
Kars Kafkas Üniversitesi Bütçe Dairesi Başkanı Ragıp KARA’nın Maliye Bakanlığı Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliğinin 15/a bendini gerekçe göstererek eşit görev tarifi yapıp Adıyaman Defterdarlığı Defterdar Yardımcısı olarak atanma talebine ilişkin dilekçesini kabul ederek,
Yönetmeliğin 15/a bendini ve adı geçenin dilekçesini atama işleminin yasal gerekçesi olarak belirtmiş ve her iki görevi eşit görev saydığını da 19.08.2003 tarihli atama onayı ile onaylamıştır. (Ek:2)
Bu atama işleminden yaklaşık üç yıl sonra,
24.12.2005 Tarih ve 26033 Sayılı Resmi Gazetede Yayımlanan 5436 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapan Kanunun;
13. Maddesi ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun (IV) sayılı makam tazminatı cetvelinin 7. Sırası değiştirilerek, Defterdar Yardımcıları ile hukuksal yönden eşit ve aynı grupta yer alan Bütçe Dairesi Başkanlarına 2000 puan makam tazminatı verilmiş,(Ek:3)
Aynı Kanunun 16. md. ile Bütçe Dairesi Başkanlığı ünvanı kaldırılmıştır.
Aynı Kanunun Geçici 1. Maddesinin 2. Fıkrasında ise ;
“Yukarıda belirtilen şekillerde ataması yapılamayan Bütçe Dairesi Başkanları ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcıları Maliye Bakanlığı personeli atama ve görevde yükselme esaslarının belirlendiği yönetmelikle öngörülen aynı hizmet gruplarındaki durumlarına uygun kadrolara 31.12.2006 tarihine kadar atanırlar.”(Ek:4)
Hükmü bulunmakta olup,
Bütçe Dairesi Başkanlıkları kapatılınca görev başında bulunan Bütçe Dairesi Başkanları Maliye Bakanlığınca Defterdar Yardımcıları ile aynı hizmet grubunda yer aldıklarından dolayı değişik illere ,
Yönetmeliğin yukarıda kesinlik belirten “atanırlar” ibaresine istinaden eşitlik hükümleri gözetilerek sınavla yükselerek atanılan bir görev olan Defterdar Yardımcılığına sınavsız olarak hukuksal eşitlik temeli kriter alınarak durumuna uygun kadro tarifi ile atanmışlardır.(Ek:5 Atama Örneği)
Bu düzenleme ve uygulamalar Bütçe Dairesi Başkanları ile Defterdar Yardımcılarının hukuksal yönden eşit ve özdeş statüde olduklarının açık bir kanıtıdır.
Bu durumda ;
Aynı hizmet gurubunda ve eşit seviyede olan Bütçe Dairesi Başkanları bir taraftan tasfiye edilirken, diğer taraftan 2000 makam tazminatı verilerek ödüllendirilmiş, emekli olduklarında aynı hizmet gurubunda yer alan ve sınavsız olarak yerlerine atandıkları, Defterdar Yardımcılarından 2013 yılı temmuz ayı itibariyle yaklaşık 718 lira daha fazla emekli maaşı alır duruma gelmişlerdir.
Daha açık ifade ile Şu anda Maliye Bakanlığının taşra teşkilatında ;
Aynı unvanla emekli olan Defterdar Yardımcılarından Defterdar Yardımcısı sınavı ile atanan Defterdar Yardımcıları şu anda yaklaşık 1.599,20 lira civarında emekli aylığı alırken, Bütçe Dairesi Başkanı kökenli Defterdar Yardımcıları emekli olduklarında 2000 puan makam tazminatından dolayı yaklaşık 2.317,96 lira emekli aylığı almaktadırlar.
Örnek :30 Yıl hizmeti olan ve fiilen şu anda görevde olan Defterdar, Bütçe Dairesi Başkanı Kökenli Defterdar Yardımcısı, Defterdar Yardımcısı ve tabandaki bir memurun emekli aylığı ve ikramiyesi aşağıdaki gibidir: (Büyük Şehirler hariç)
Tarih |
Mevzuat |
Ek Gösterge |
Makam Tazminatı |
Emeklilik İkramiyesi |
Emekli Aylığı |
||||
01.07.2013 |
5436-5018–657 s. Kan. 527-418-570 KHK |
||||||||
Defterdar |
3600 |
1000 |
72.176,95 |
2.640,61 |
|||||
Defterdara Bağlı Milli Emlak Dairesi Başkanı |
3600 |
Yok |
72.176.95 |
2.001.71 |
|||||
Bütçe Dairesi Başkanı Kökenli Defterdar Yardımcısı |
3000 |
2000 |
57.663,45 |
2.317,96 |
|||||
Defterdar Yardımcısı |
3000 |
Yok |
57.663,45 |
1.599.20 |
|||||
Memur |
2200 |
Yok |
55.820,47 |
1.548,09 |
|||||
Görüldüğü üzere Aynı unvanla emekli olan kişiler arasında 718 lira lira emekli maaşı farkı bulunmakta iken , Milli Emlak Daire Başkanı ile 402 lira, memur ile 51 lira fark bulunmaktadır.
Memur ile Defterdar Yardımcısının emekli maaşları arasındaki fark ile aynı unvanlı bütçe dairesi başkanı kökenli Defterdar Yardımcılarının ve aynı grupta yer alan Milli Emlak Daire Başkanlarının emekli maaşlarının arasında bu şekilde uçurum olmasını hiçbir hukuk kuralı ile izah etmek mümkün değildir.
Diğer taraftan 657 sayılı kanuna ekli (IV) sayılı makam tazminatı cetvelinin 9/b maddesine göre il idare kurulu üyesi olan ve Maliye Bakanlığı Atama ve görevde Yükselme Yönetmeliğinde (A) hizmet gurubunda olan Defterdara 1000 puan makam tazminatı öngörülmüş iken, Defterdarın emrinde çalışan Bütçe Dairesi Başkanı kökenli Defterdar Yardımcısına 2000 puan makam tazminatı verilmiştir.
Ayrıca; Maliye Bakanlığının 09.08.2006 tarih ve 26254 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Maliye Bakanlığı Görevde Yükselme Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliğinin 5. maddesinin (a) Yönetim hizmetler grubu bendinin 2.alt bendinde(Ek:6) Defterdar Yardımcısı ve Milli Emlak Daire Başkanı aynı statüde iki ayrı unvan iken Defterdar Yardımcısının ek göstergesi 3000 , Milli Emlak daire Başkanının ek göstergesi 3600 olduğu ve her iki ünvanın da Defterdara bağlı olarak görev yaptığı ve Milli Emlak Daire başkanlığının Defterdar Yardımcısı ile ilişkilendirildiği göz önünde bulundurulduğunda. Aynı hizmet grubunda aynı statüye sahip iki ayrı ünvanda gerek emeklilikte gerekse fiilen çalışırken almış oldukları ücretler açısından da büyük farklılıklar bulunmakta bu da eşit işe eşit ücret anlayışına ve anayasanın eşitlik ilkesine aykırı olduğu açıkça görülmektedir.
Bu durumda Defterdar Yardımcıları ile Milli Emlak Daire Başkanları aynı hizmet gurubunda olmalarına rağmen Defterdar Yardımcılarının ek göstergesinin 3000, Milli Emlak Daire Başkanlarının ek göstergesinin 3600 olması(Ek:7) ve arada 600 puan fark olmasından dolayı gerek aktif çalışma hayatında gerekse emeklilikte 2 unvan arasında aldıkları aylık bakımından Defterdar Yardımcılarının aleyhine yaklaşık 402 lira civarında fark bulunmaktadır.
Günümüz şartlarında asgari ücretin neti dikkate alındığında bu fark azımsanmayacak bir rakamdır.
657 Sayılı kanunun ek gösterge ve makam tazminatı hükümlerini düzenleyen maddeleri, hiçbir hak ve hukuk kuralına uygun olmayıp anayasanın eşitlik ilkesine de aykırıdır.
Mevcut uygulama özlük hakları yönünden Bütçe Daire Başkanı kökenli Defterdar Yardımcıları ile Milli Emlak Daire Başkanları lehinde, Sınavla Defterdar yardımcısı unvanını kazanılmış hak olarak elde eden Defterdar yardımcıları aleyhinde bir sonuç doğurmaktadır.
Bütün bu uygulamalar bizlerde haklı bir beklenti oluşmasını sağlamıştır.
Hukukumuzda “Haklı Beklenti” kavramı Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarına paralel olarak son yıllarda yer edinmeye başlamış ve Danıştay 5. Dairesi 2003/3647 Esas No, 2006/1140 Karar No ile verdiği kararda haklı beklenti kavramını şu şekilde tanımlamıştır,
“Haklı beklenti, yönetimin ister bir taahhüt isterse uzun süren bir uygulamasına güvenerek olsun, bireylerin çıkarlarına ya da lehlerine olan bir sonuca ulaşabileceklerini ümit etmeleridir.”
Bu tanıma göre bizlerin beklentisinin haklı bir beklenti olduğu hususu açık bir şekilde ortaya çıkmaktadır.
SONUÇ VE TALEP
Yukarıda sebep ve sonuçları ayrıntılı olarak açıklandığı üzere ;
Aynı hizmet gurubunda ve eşit statüde yer alan ve Defterdar Yardımcılığı sınavı ile atanan Defterdar Yardımcıları ile Bütçe Dairesi Başkanı kökenli Defterdar Yardımcıları arasındaki 2000 puan makam tazminatı ile , şu anda aynı gurupta yer aldığımız Milli Emlak Daire Başkanları ile Defterdar Yardımcıları arasındaki 600 puan ek gösterge farkının yasal düzenleme ile giderilmesini,
Arz ederim.
6. Dilekçenize ek olarak sunduğunuz belgeler.
Ek:1
29.05.2002 tarih ve 24749 sayılı resmi gazete ile yayımlanan “Maliye Bakanlığı Personeli Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliği”(29.05.2002-09.08.2006 Tarihleri Arası Yürürlükte) 5436 Sayılı Kan Geçici 1. Md. İle yapılan atamalarda esas alınan yönetmelik:
Maliye Bakanlığından:
Maliye Bakanlığı Personeli Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliği
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, hizmetin gerekleri ile liyakat ve kariyeri esas alarak Maliye Bakanlığı personelinin Yönetmelikte belirtilen hizmet gruplarına atanmalarını ve görevde yükselmelerini belirli kurallara bağlamak, verimliliği artırmaktır.
Kapsam
Madde 2 — Bu Yönetmelik, Maliye Bakanlığı merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatında görev yapan ve Yönetmelikte belirtilen personelin hizmet gruplarına atanma ve görevde yükselmeleri ile hizmet grupları arasındaki geçişlerine ilişkin kurallar ile diğer kurumlardan naklen atamalara ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
Madde 3 — Bu Yönetmelik, 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 39 uncu maddesi ve 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 15 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Maliye Bakanlığını,
b) Genel Yönetmelik: 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmeliği,
c) Yönetmelik: Maliye Bakanlığı Personeli Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliğini,
d) Genel Yönetmelik esaslarına tabi personel: Müdür ve daha alt unvanlara görevde yükselme suretiyle atanacak personeli,
e) Genel Yönetmelik esaslarına tabi olmayan personel: Defterdar, Maliye Başkanı, Gelirler Bölge Müdürü ve İşletme Bölge Müdürü unvanlarına atanacak personel ile Defterdar Yardımcısı, Bütçe Dairesi Başkanı, Vergi Dairesi Başkanı, Milli Emlak Dairesi Başkanı, Gelirler Bölge Müdür Yardımcısı ve İşletme Bölge Müdür Yardımcısı unvanlarına sınavla atanacak personeli,
f) Birim: 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede belirtilen merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatı hizmet birimlerini,
g) Aynı birim: Bir hizmet biriminin merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatını,
h) Aynı unvan: Bir hizmet grubu içindeki eşit düzeydeki unvanlardan, birinden diğerine gerek birim içi, gerekse birimlerarası atamalarda geçiş sınavı şartı olmayan unvanı,
ı) Hizmet grubu: Benzer veya eşit düzeydeki görevlerin grubunu,
j) Hizmet süresi: Maliye Bakanlığı merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatında kadrolu veya sözleşmeli olarak çalışılan süreler (657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi uyarınca verilen izinler, geçici görevle başka kurumlarda geçen süreler ve her türlü aylıksız izin süreleri hariç) ile muvazzaf askerlikte geçen süreleri,
k) Görevde yükselme eğitimi: Genel Yönetmelik esaslarına tabi personel için yükseleceği görevin özelliklerine göre verilecek eğitimi,
l) Görevde yükselme eğitimine katılma sınavı: Eğitime alınacakların belirlenmesi için yapılacak yazılı ve sözlü sınavı,
m) Görevde yükselme sınavı: Görevde yükselme eğitimini tamamlayanlar ile bu eğitimi tamamlamış sayılanlar için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) veya Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Merkezine (MEBÖDEM) Bakanlıkça yaptırılacak sınavı; Genel Yönetmelik esaslarına tabi olmayan personelden sınavla atanacak olanlar için sınav komisyonlarınca yapılan sınavı,
n) Sözlü sınav: Adayların bilgilerini, davranışlarını, becerilerini, kavrama, anlatım ve temsil yetenekleri ile yöneticilik özelliklerini ölçmek amacıyla sınav kurulu veya komisyonu tarafından yapılan sınavı,
o) Uygulamalı sınav: Adayların bilgi ve becerilerini ölçmek amacıyla, sınav kurulu önünde görev konusu işin fiilen gerçekleştirilmesi ve teorik izahı suretiyle uygulanan sınavı,
p) Geçiş sınavı: Yönetmelik kapsamındaki personelin aynı hizmet grubunda yer alan ancak farklı birimlerdeki görevlere atanmalarında uygulanan yazılı ve/veya sözlü sınavı,
r) Hizmet gruplarında geçen süre: Hizmet gruplarında yer alan kadrolarda asaleten çalışılan süreyi (657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi uyarınca verilen izinler, geçici görevle başka kurumlarda geçen süreler ile her türlü aylıksız izin süreleri hariç),
s) Meslekle ilgili yüksek öğrenim: Hukuk, iktisat, maliye, işletme, muhasebe, iş idaresi ve yönetim bilimi alanlarında önlisans, lisans veya lisans üstü öğrenimi,
t) Merkez denetim elemanı: Maliye müfettişleri, hesap uzmanları ve bunların yardımcıları ile Genel Müdürlük kontrolörleri ve stajyer kontrolörleri,
ifade eder.
(B) Hizmet Grubuna Atanma Şartları
Madde 15 — Bu grupta yer alan kadrolara atanabilmek için ilgilinin;
1 – Meslekle ilgili en az dört yıllık yüksek öğrenimi bitirmiş olması,
2 – Sicil raporu düzenlenen son üç yılın sicil notlarının olumlu ve ortalamasının iyi dereceden aşağı olmaması,
3 – Son 10 yıl içerisinde uyarma ve kınama cezaları dışında bir disiplin cezası almamış olması,
4 – Aynı unvan için yapılan sınavda üst üste iki defa başarısız olmaması,
5 – Mesleğin gerektirdiği bilgi, tecrübe ve temsil kabiliyetine sahip olması,
6 – Yapılacak yazılı ve sözlü sınavda başarılı olması,
gerekir.
Ayrıca;
a) Defterdar Yardımcısı kadrosuna atanabilmek için;
1 – Meslekle ilgili en az dört yıllık yüksek öğrenimi bitirenlerin en az 10 yıl, Maliye Meslek Yüksek Okulunu bitirenlerin en az 13 yıl hizmeti bulunmak,
2 – (C) hizmet grubunda sayılan görevlerde en az 3 yıl veya yeterlik sınavında başarılı olduktan sonra Muhasebe, Vergi veya Milli Emlak Denetmeni kadrosunda en az 7 yıl çalışmış olmak,
gerekir.
Bakanlık merkez denetim elemanlığı görevinde en az 10 yıl çalışmış olanlar ile Bütçe Dairesi Başkanı, Vergi Dairesi Başkanı veya Milli Emlak Dairesi Başkanı olarak görev yapanlar sınava tabi tutulmadan Defterdar Yardımcısı olarak atanabilir.
Geçişler
Madde 40 — Merkez denetim elemanları ile Daire Başkanı ve daha üst görevlerde bulunanların bu Yönetmelikte yer alan hizmet gruplarındaki görevlere atanmalarında sınav ve hizmet gruplarında çalışma şartı aranmaz.
Müşavir Hazine Avukatlığı veya Hazine Avukatlığı kadrosunda en az 10 yıl hizmeti bulunanlar ile Hakimlik, Savcılık veya Kamu Avukatlığı kadrosunda en az 10 yıl bulunmuş olanlardan en az 5 yıl hizmeti bulunan Hazine Avukatları Muhakemat Müdürlüğü; Müşavir Hazine Avukatlığı veya Hazine Avukatlığı kadrosunda en az 10 yıl hizmeti bulunanlar ile Hakimlik, Savcılık veya Kamu Avukatlığı kadrosunda en az 10 yıl bulunmuş olanlardan en az 3 yıl hizmeti bulunan Hazine Avukatları ise Muhakemat Müdür Yardımcılığı görevlerine sınav ve hizmet gruplarında çalışma şartı aranmaksızın atanabilirler.
(B),(C), (D) ve (E) hizmet gruplarına ilişkin aynı hizmet grubu içinde aynı birimdeki görevlere Yönetmelikte belirtilen diğer şartları taşımak kaydıyla sınav yapılmaksızın atama yapılabilir. Ancak, aynı hizmet grubu içindeki farklı birimlere ait görevlere atamalar, bu Yönetmelikte belirtilen diğer şartları taşımak kaydıyla geçiş sınavı yapılarak mümkündür. Teftiş Kurulu Başkanlığı, Hesap Uzmanları Kurulu Başkanlığı, Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı ve Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığındaki aynı hizmet grubu içindeki görevlere veya bu birimlerden başka birimlerdeki aynı hizmet grubu içindeki görevlere birimlerin uygun görmeleri halinde geçiş sınavı yapılmaksızın atama yapılabilir.
Ek:2
Ek:3
657 Sayılı Kanuna ekli (IV) Makam tazminatı cetveli
7-Birinci dereceli kadroya atanmış olmak şartıyla; Başbakanlık, Bakanlık, Müsteşarlık, Kurum Başkanlığı ve Müstakil Genel Müdürlüklerin merkez teşkilatı Daire Başkanı, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Daire Başkanı(16) kadrolarına atananlar (Bütçe DairesiBaşkanı dahil), Millî Eğitim Bakanlığı Grup Başkanı, (15) Gelir İdaresi Grup Başkanı, Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği 1. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanı ve Grup Başkanı, (19) Milli Kütüphane Başkan Yardımcısı,(1) Bölge Müdürleri (Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Belediyeler ve bunlara bağlı kurum ve kuruluşlar hariç), (…) (12) Üniversite Genel Sekreterleri, Diyanet İşleri Başkanlığı Dinî Yüksek İhtisas Merkezi Müdürü(5)(7)(11)(19) 2.000
Ek:4
KAMU MALÎ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA
KANUN
Kanun Numarası : 5436
Kabul Tarihi : 22/12/2005
Yayımlandığı R.Gazete : Tarih: 24/12/2005 Sayı : 26033
Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 45
Madde 13-
e) 657 sayılı Kanuna ekli (IV) sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin;
1) 7 nci sırasında yer alan “(Bütçe Dairesi Başkanı hariç)” ibaresi, “(Bütçe Dairesi Başkanı dahil)” şeklinde değiştirilmiştir.
Geçici Madde 1- Bu Kanunla kurulan Strateji Geliştirme Başkanlığında ihdas edilen Daire Başkanlığı kadrolarından ikisi (İçişleri ve Adalet bakanlıklarında biri) ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı kadrolarına (Emniyet Genel Müdürlüğühariç), Bütçe Dairesi Başkanı ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcısı kadrolarında bulunan personel arasından, ilgili idarelerce 1.3.2006 tarihine kadar atama yapılabilir. Bütçe Dairesi Başkanı ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcısı kadrolarında bulunanlar bu Kanuna ekli (2) sayılı cetvelde belirtilen idarelerde ihdas edilen Müdür kadrolarına da atanabilirler.
Yukarıda belirtilen şekillerde ataması yapılamayan Bütçe Dairesi Başkanları ve Bütçe Dairesi Başkan Yardımcıları Maliye Bakanlığı personeli atama ve görevde yükselme esaslarının belirlendiği yönetmelikle öngörülen aynı hizmet gruplarındaki
durumlarına uygun kadrolara 31.12.2006 tarihine kadar atanırlar.
Ek:5
Ek:6
MALİYE BAKANLIĞI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME, UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ
ATAMA VE GÖREVDE YÜKSELME YÖNETMELİĞİ
(Resmi Gazete Tarihi: 09.08.2006 Resmi Gazete Sayısı: 26254)
Hizmet grupları
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmeliğe tabi hizmet grupları ile unvan değişikliğine tabi unvanlar aşağıda belirtilmiştir.
(2) Hizmet grupları:
a) Yönetim Hizmetleri Grubu;
1) Defterdar, (Mülga ibare:RG-3/4/2008-26836) (…)
2) Defterdar Yardımcısı, Milli Emlak Dairesi Başkanı, (Mülga ibare:RG-3/4/2008-26836)
Görevde yükselme sınavına tabi olmayan unvanlara atanacaklarda aranacak şartlar
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinin (1) numaralı alt bendinde sayılan unvanlara sınavsız olarak atanacaklarda aşağıdaki şartlar aranır.
a) Defterdar Yardımcısı unvanına atanabilmek için;
1) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim veya Maliye Meslek Yüksek Okulu mezunu olmak,
2) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olanların en az on yıl, Maliye Meslek Yüksek Okulu mezunu olanların ise en az oniki yıl hizmeti bulunmak,
3) Bilgi İşlem Merkezi Müdürü, Şube Müdürü, Muhakemat Müdürü, Muhasebe Müdürü, Saymanlık Müdürü, Malmüdürü, Milli Emlak Müdürü, Emlak Müdürü, Maliye Kursu Müdürü veya Personel Müdürü unvanında en az iki yıl veya (Mülga ibare:RG-21/12/2012-28504) (…) Defterdarlık Uzmanı unvanında en az sekiz yıl çalışmış olmak,
b) Milli Emlak Dairesi Başkanı unvanına atanabilmek için;
1) Meslekle ilgili en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,
2) Milli Emlak Dairesi başkanlıklarında en az beş yıl Emlak Müdürü olarak görev yapmış olmak,
Ek:7
KADROLARI GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFININ BİRİNCİ
DERECESİNDE BULUNANLARIN EK GÖSTERGELERİ (657 SAYILI KANUNA EKLİ 11 SAYILI CETVEL)
UNVANI |
Derece
1/1/1994’den
İtibaren
Uygulanacak Ek Göstergeler
1/1/1995’den İtibaren
Uygulanacak Ek Göstergeler
1. BAŞBAKANLIK VE BAKANLIKLARDA
Başbakanlık Müşaviri, Başbakanlık Başkan Yardımcısı, Bakanlık Müşaviri, Başbakanlık Basın Müşaviri, I. Hukuk Müşaviri, Elçi, Müsteşar, I.Sınıf Başkonsolos, Büyükelçilik I.Müsteşarı, Daire Başkanı (Ana ve Yardımcı Hizmet Birimi), Milli Kütüphane Başkan Yardımcısı(1), Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkan Yardımcısı, Vergi Denetim Kurulu Başkan Yardımcısı, (27) Genel Müdür Yardımcısı, Maliye Bakanlığı Hukuk Müşaviri, Dış Politika Danışma Kurulu Üyesi, Dışişleri Bakanlığı Eğitim Merkezi Sekreteri, İl İdare Kurulu üyesi Bakanlık İl Müdürleri ile Ankara, İstanbul ve İzmir illerindeki diğer Bakanlık İl Müdürleri (…) (11), Bakanlık Bölge Müdürü, Yüksek Fen Kurulu Üyesi,(…) (2),Maliye Başkanı, (…)(11) , Milli Emlak Dairesi Başkanı, Avrupa Birliği Bakanlığı Daire Başkanları,Serbest Bölge Müdürü, Genel Müdürlük ve Başkanlık Daire Başkanı, Millî Eğitim Bakanlığı Grup Başkanı,(32) Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi İşlem Grup Başkanı ile İnşaat ve Emlak Grup Başkanı,olanlar(25) (3) (13) (28)
7. Tarih 07.10.2013
8. İmza
1.742 Görüntüleme
Defterdar cümle malımın nâzırı olup,
umûr-ı alem ona müfevvazdır.
Ânın izni olmadan bir akçe ne dahil ve
ne hâric-i hazine ola.
Kanunname-i Ali Osman