Bu standart için belirlenen ilkeler kısaca;
- Misyonu yazılı olarak belirleyip, personelin benimsemesi sağlanmalı,
- Misyonun gerçekleşmesi için birimlerin görevleri yazılı oalrak belirlenmeli,
- Görev Dağılımı Çizelgeleri hazırlanmalı,
- Fonksiyonel görev dağılımını belirleyen teşkilat şeması oluşturulmalı,
- İdari oluşum; hesap vermeyi, temel yetki ve sorumluluğu raporlayacak şekilde sağlanmalı,
- Hassas görevlerle ilgili izlenecek yol personel ile paylaşılmalı,
- Yönetici sonucu takip edecek sistemler belirlemeli,
şeklinde sıralanmıştır.
Misyonu; Temel Amaç olarakta ifade edebilirz.Bir topluluğun var olma nedeni, halihazırdaki durumu, hedefleri,ilkeleri misyonunu oluşturmaktadır.
Amaçların gerçekleşmesi için planlı bir organize oluşumuna ihtiyaç vardır.